søndag 4. juli 2010

Utenfor rekkevidde

" Jeg venter på en kvinne, men har glemt hvem hun er, så jeg følger med den første som kommer
og glir planløst avgårde mot en helt ny dag. 
Når jeg våkner har jeg gråten i halsen. Jeg holder pusten, og tør ikke åpne øynene.
Stillhet, En varm, dirrende luft. Jeg kan fortsatt kjenne spritsmaken i munnen. Jeg setter meg opp i sengen 

og kjenner at jeg har har sovet med klærne på. Gløtter såvidt med øynene og aner konturene av en dør på 
veggen foran meg. Lydløse skritt, forsøker å være vektløs. Jeg griper tak i dørklinken. En lang gang, 
så en dør igjen. Luft. Jeg løper nedover gaten, og vet at jeg bare har et halvt liv på meg til å la min verden 
få møte hennes igjen.
Jeg så henne her igjen en dag forleden. Hun gikk inn på passasjersiden av en bil. I løpet av noen sekunder 

ble hele min verden til to røde lys som forsvant nedover gaten, mens jeg stod igjen, og så på sommerkvelden 
fra utsiden."



Ingen kommentarer: