lørdag 31. juli 2010

I gryningen av en mørk morgen


" I morgen ville jeg slutte å elske henne. Men idag skal jeg behandle henne som en Guds inkarnasjon, bøye meg i en Hedonisk angst og kysse føttene hennes slik at hun våkner. Så vil jeg la henne ligge inntil meg lenge, med hodet på brystet mitt, og jeg vil stryke fingrene gjennom håret hennes og være nære.
Dersom hun spør meg om Jeg elsker henne, vil jeg svare at jeg aldri har gjort annet, og erklære den kjærligheten som hele tiden har bundet oss sammen med et felles språk som ingen rundt oss kan forstå. Og når vi ligger der, vil jeg fortelle henne pånytt at vi er noe mer enn de andre, at vår verden befinner seg på utsiden av deres virkelighet, og at ingenting kan røre oss.
Snart vil hun begynne å gråte, og fortelle meg om frykten for å miste, om angsten for avvisning, og om lengselen etter det vakre og det evige. Og så vil Jeg kysse henne, fortelle at hun smaker salt og at Jeg er kommet for å bli, at Jeg alltid vil ha en usynlig hånd rundt livet hennes selv når jeg ikke er tilstede, at hun er bevegeren i livet mitt. Jeg vil fortelle at jeg har sett flyktige blikk av henne tidligere i kvinner Jeg har trodd at Jeg elsket, og at alt som skjedd har hatt som mening å føre meg nærmere henne.
Etter en stund vil hun klamre seg til meg, legge det ene benet over magen min og trekke meg inntil seg før hun sovner igjen. Og jeg vil ligge ved siden av henne, urørlig, og telle sekundene, mens en mørk morgen vokser seg sterkere utenfor vinduet."

Ingen kommentarer: