lørdag 21. august 2010

- Burde vi, kanskje

Det står en kvinne i vinduet der oppe.
Kan du se henne? 
Ikke det?
Vent litt, så kommer hun til syne igjen i noen sekunder, 
før hun forsvinner.
Ser du henne ikke? 
Kanskje vi må gå litt nærmere. Følg etter meg, du.
Nå ser du hun nok. 
Hvilket vindu jeg mener?
Det er til venstre for det andre hvor det stadig faller et tynt lys 
ned fra vinduskarmen. 

Kom, så går vi enda litt nærmere.
Du kan ta meg i hånden hvis du er redd, 
men jeg har kalde fingre.
Hun vil ikke merke at vi har vært der.
Kroppen min er for lett til å kunne sette avtrykk,
og du sitter jo på skuldrene mine.
Får du lyset i øynene nå, sier du? Han venter nok på henne,
men vi er nærme nok.
Og der så du kvinnen også? Det var fint.
Jeg var en stund redd for at jeg var alene om det.

Ingen kommentarer: